fredag 19. september 2008

Historien om en lue

Jeg skulle strikke en lue til Omre etter en god og gammel oppskrift. God lue som dekker ørene. I "gamle dager" kalte man dem for "djevlelue", jeg har oppskrift på det også jeg, men dette her var altså til baby. Strikket i Baby Silk fra Du store Alpakka, så deilig og bløt. Men den ble nok litt for STOR, så bestefar lurte på om ikke han kunne ha den???
NEDSTEMT!!! Lite kledelig, men passe! Nå er bestefar utstyrt med svært lite hode, så en barnelue var det nok. Ble overlevert noen på Grorud, og så fikk jeg bilde tilbake, og OK, den er nok litt stor, men jeg tror nok den går i vinter faktisk.
Og her er mottager med lue med lilla knapp. Litt for stor, men holder sikkert! Så det var en lue som kan brukes av mange, men var ment for en baby!

Ingen kommentarer: