fredag 19. september 2008

Ferdige håndarbeider

Jeg er veldig god på å strikke, men veldig dårlig til å gjøre ferdig tingene. Det kan f.eks. stå igjen bare å feste tråder, men det tar sin tid, og etterhvert ble strykebrettet mitt seende sånn ut!


Men så tok jeg meg virkelig på tak, og festet tråder og presset strikkingen lett. Så da ble det først 2 par sokker til Adine, en i 2 lillanyanser i babygarn og 1 i et multifarget garn jeg har hatt i evigheter. Det kjøpte jeg på e-bay, veldig billig og det ble påstått at det var 100% merino! Det er det nok ikke, nokså mye akryl også, men i et par Cherrox går det sikkert greitt!


Strikket votter i disse fargene før i sommer, og nå ble det et par sokker til. Passer litt stort barn, sånn borti 10 år tenker jeg. Så det er julepresang! Trur eg!


Voksen størrelse på både sokker og pulsvanter. De ble ganske fine med gult pusegarn til avslutning. Litt for mørkt dette bildet.



Og her har vi også noe barnestrikk, sokker, pulsvanter og "calorimetri" som er et pannebånd med knapp bak og egner seg for noen med langt hår.

Så, der var vi ferdige med en del ting plutselig, og det føles veldig bra!

Ingen kommentarer: