fredag 3. april 2009

LAS VEGAS





























































Dit reiste vi etter å ha vært i New York i 5 dager. Det var MIN ferie! Kjempemorsomt er det å komme dit (dette var 4. gangen) og vi har valgt et nytt hotell hver gang. Vi har bodd på "The Golden Nugget" som var ALTFOR langt fra "The Strip" hvor alt foregår, neste gang var det "Luxor", en svart pyramide som hadde statuer fra Kongenes Dal lissom, så bodde vi på "Excalibur" som ser ut som et Disneyslott og de hadde ridderturneringer, og nå denne gangen hadde vi valgt "The Mirage". Dette er hotellet som Siegfried og Roy holdt til med sine hvite tigre og løver. Nå har de lagt inn årene, men de har dyrehage i "bakhaven" hvor vi kunne se disse dyrene. Morsomt! Og, sånn at vi ikke skulle tro at det var et kjedelig, alminnelig hotell, så hadde de en vulkan på forsiden som hadde utbrudd en gang i timen. Ved siden av lå "Treasure Island" og de hadde piratbåt som gikk ned en gang i timen! Det skal være tivoli. Vi spiste lunch på "Markusplassen" inne i hotellet som heter "The Venetian", og det ligner visstnok og er uten duer! I slutten av måneden skal jeg for første gang se dette for meg selv! Mens vi spiste lunch var det musikk med trubadurer som gikk rundt og sang og stod også på en scene og sang. Og innimellom sang gondolierene som staket i vei på kanalene - inne! Men jeg synes ikke det er så morsomt å spille på enarmede banditter lenger, det finnes ikke penger på den, bare papir. Vinner du, og velger å ta med deg "pengene" dine, får du en stripe papir som kan veksles inn i kassa! DET er jo ikke noe gøy! Eller så kan du spille den bort på en annen maskin! Heller ikke noe morsomt! Æsj!
Men EN ting var morsomt! Vi leide bil og jeg leste kart, og så fant vi garnbutikken jeg hadde funnet på nettet. Kjempeflotte greier. Jeg fikk tatt bilder av garnet også. Det grå som ligger sammen med det røde garnet er silke med perler. Lekkert, lekkert! Og resten er Cascade 220. Også flott. Og bare for å vise det, så er det ikke bare gull, glitter og neon i Las Vegas heller.
Etter 4 dager var det slutt og så bar det tilbake til New York og flyplassen hvor vi ventet i det vide og brede på vårt fly hjemover. En veldig bra ferie - i alle fall for meg!

Ingen kommentarer: