lørdag 29. november 2008

Endelig tilbake

Helene lue og votter. Hun som laget mønsteret tilegnet det til søsteren som akkurat hadde fått kreft, derfor rosa og hvitt i mønsteret.

Mønsteret her heter Midnattsol. Nydelige farger.

Emilia votter, de er også lekre - synes jeg.


Og så det siste av mønstrene jeg kjøpte - Lovebirds. Lekre farger. Tror det blir nok til to par av garnet.



Nå skal jeg og min nye laptop se om vi kan få til noe mer på bloggen min, som har blitt satt til side et par måneders tid.
Først skal jeg fortelle om vottene - som jeg ennå ikke har strikket riktignok - de kom "skliende på ei fjøl over Grefsenåsen" som det heter. Det var en inne på Trådsnella (et forum for strikkende damer) som var medlem av en votteklubb, og hun viste fram vottene som var månedens vott. Lekre var de, og jeg fikk adressen til hun som hadde laget mønsteret, og vips, så hadde jeg oppskrift både på vottene jeg hadde sett og andre vottemønstre damen hadde laget. Og så var det garn til samme. Pakkene som votteklubben sendte ut inneholdt et amerikansk garn, Cascade 220, så jeg fant det på nettet også, og fikk hakaslepp. Garnet kommer i 209 forskjellige farger/sjatteringer, og man kan gå helt bananas av mindre. Jeg handlet garn i vilden sky, og selv med moms og postens gebyr, kom en 100 grams bunt ut i mellomskiktet av pris. Lekkert garn, lekre oppskrifter og her er hva jeg anskaffet meg:




Ingen kommentarer: