torsdag 22. mai 2008

Elizabeth Zimmermans Baby Surprise Jacket




Jeg måtte ha noe lite og lett å strikke på vår ferd til Hong Kong, som jo inkluderer rimelig lang tid på flyet. Så da stappet jeg to nøster og en rundpinne samt mønsteret (kopiert til meg selv fra Elizabeth Zimmermans bok) i bagen, og der ble de liggende godt hele flyturen, til vi kom fram til Hong Kong. Vi overnattet hos datteren til noen venner av oss, og var der over helgen, så om kvelden passet det godt å strikke og så ble jakka til. Første bildet er jakka ferdig strikket. Vet ikke hva det minnet meg om jeg, men den så rimelig merkelig ut! Andre bildet viser da hvordan jakka blir seende ut når man bretter etter oppskriften! Voila, jakke! ermene blir sydd sammen øverst og så kan man sette på knapper. Jeg heklet en kant rundt også, men jeg tok jo ikke bilde av det helt ferdige eksemplaret, som nok blir passe til baby første måneden, kanskje! Etterpå kan jo dokka få den! Garnet her er 80% ull og 20% cashmere. Kjøpte det på nettet fra Statene, men det kommer fra China! I China fant jeg ikke noe garn!


Ingen kommentarer: